Teknoloji eğitim ve öğretimde hayati bir öneme sahiptir. Bu proje ile öğrencilerimize teknolojinin verimli ve etkili kullanılmasını öğretmek amaçlanmaktadır. Her öğretmenin ve öğrencinin bilmesi, kullanması gereken birçok faydalı web2.0 araçları vardır. Projenin temelinde öğrencilere bu web2.0 araçlarının tanıtılması yer almaktadır. Proje süresince öğrenciler web2.0 araçlarını kullanarak çeşitli ürünler ortaya çıkartacaklar, farklı ülke ve şehirlerdeki yaşıtları ile ileşim halinde olacak ve fikir alış-verişinde bulunacaklardır.
Projemizde ülkemizden 10 okul, Makedonya, Slovakya, Romanya, Fransa, Çek Cumhuriyeti ve Polonya'dan 1 er okul yer almaktadır. 16 öğretmen ve 163 öğrenci ile proje yürütülmektedir.
Tanıtım videomuz : https://youtu.be/0P6dlBraz1g
Projenin ilk etkinliğinde öğrencilere Canva, Logomaker vb. Web2.0 araçları tanıtıldı ve öğrencilerden projemize logo tasarlamaları istendi. Tasarlanan logo ve afişlerden bazıları;
-
Tüm öğretmen ve öğrencilerin katılım ile Zoom üzerinden tanışma toplantısı gerçekleştirdik.
Projemizin bu etkinliğinde öğrencilerimiz çeşitli web2.0 araçlarını kullanarak kendilerine bir monster(canavar) seçtiler. Bu monster aracılığı ile ingilizce kendilerin tanıttılar.
Web2.0 Monsters projesinin bu etkinliğinde öğrenciler Chatterpix web2.0 aracını öğrendiler, kendilerine bir avatar seçip ingilizce konuşarak kendilerini tanıttılar.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü sebebi ile Wordart web2.0 aracı kullanılarak öğrencilerimiz tarafından kelime bulutları oluşturuldu.
Bu ayki etkinliğimizde öğrencilere Renderforest, Animoto, Kizoa vb. video yapım araçları tanıtıldı. Bu araçlar ile öğrenciler kendi okullarını tanıttılar.
Nisan ayı ilk etkinliğinde öğrencilerimiz Educandy.com üzerinden İngilizce dersinde işlediğimiz konular ile alakalı kelime oyunları hazırladılar. Birbirlerinin oyunlarını twinspace üzerinden oynadılar.
Dünya kitap okuma günü etkinlikleri kapsamında web2.0 monsterlar kitap ayracı tasarladılar. Tasarımlardan bazı örnekler;
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında öğrenciler özgün resimler yaptılar, picas veya becasso web2.0 araçlarını kullanarak dijital sanat eserlerine dönüştürdüler. Çalışmalardan bazı örnekler;
9 Mayıs e-twinning gününü kutlamak için öğrencilerimiz coggle- popplet gibi web2.0 araçları kullanarak çeşitli zihin haritaları oluşturtular. Öğrencilerimize e-twinning denince aklınıza ne geliyor diye sorduk. Ortaya şu şekilde ürünler çıktı.
Mayıs ayının ilk etkinliğinde öğrencilerimiz storyjumper aracını kullanarak bir hikaye yarattılar ve seslendirdiler.
https://www.storyjumper.com/book/read/105650666/609e1764cd606#page/25
Bu etkinliğimiz sonrasında projemizde gelenekselleşmiş webinarımızı gerçekleştirdik. En son öğrendiğimiz web2.0 araçlarını değerlendik. Bu toplantımıza Web2.0 araçları alanında uzmanlaşmış bir isim olan Kenan Çete katılmış, çeşitli araçlar hakkında bilgilendirme yapmıştır.